10 June 2015

MANUAL UNTUK MENDAPATKAN YES ID DAN PASSWORD 1BESTARINET FROG VLE

Assalamualaikum. Makluman kepada semua ibu bapa / penjaga SK Tanjong Bidara, pihak sekolah sedang memperkenalkan satu platform pembelajaran alaf baru yang dikenali sebagai 1Bestarinet FROG VLE. 1Bestarinet adalah inisiatif unggul Kementerian Pendidikan Malaysia untuk menerajui transformasi pendidikan dengan menyediakan persekitaran pembelajaran maya (Virtual Learning Environment) yang membolehkan pelajar, guru dan ibu bapa mengakses platform pembelajaran ini.

Dalam pelaksanaan program ini, setiap pelajar dan ibu bapa/ penjaga akan diberikan satu ID Pengguna yang unik dan pelbagai guna. Sebagai ibu bapa, tuan/puan akan dapat mengakses Dashboard Sekolah serta Laman Notis Ibu Bapa yang mempunyai maklumat khas yang akan dipaparkan oleh pihak sekolah.

Ibu bapa/ Penjaga boleh mendapatkan Yes ID dan Password untuk mengakses platform FROG VLE dengan mengikuti langkat-langkah di bawah:

















2. Klik Retrieve my ID pada pautan di sebelah kanan laman web.












3. Masukkan nama penuh dan nombor kad pengenalan dan klik pada pautan carian (search).













4. Yes ID akan dipaparkan. Klik pada Continue.












5. Pada halaman Password Retrieval, masukkan nombor telefon dan alamat email. Seterusnya klik pautan Send Password. Kata laluan akan dihantar melalui sms dan emel pengguna.












6. Klik https://mba0002.1bestarinet.net untuk akses kepada paltform FROG VLE SK Tanjong Bidara. Sila gunakan pelayar web Google Chrome.
7. Masukkan Yes ID dan Password dan klik Login.
8.**Sebarang pertanyaan atau kegagalan untuk mendapatkan YES ID boleh terus emelkan kepada vleadmin.MBA0002@yes.my

Video Cara-cara mendapatkan Yes ID dan Password 1Bestarinet FROG VLE

No comments:

Post a Comment